התערבויות ארגוניות מבוססות כלכלה התנהגותית- הכנס של IDeCision 18/03/19 בבינתחומי





יזמות היא עשייה,תכנון אסטרטגי, חשיבה בי פולארית בו זמנית של תכנון למרחוק ולמקרוב,
ואנחנו כל כך עסוקים לפעמים בלהסתער קדימה,
שהחשיבה תוך כדי ,לפני ואחרי, נשכחת ומוטלת הצידה לעתים קרובות מדי.
לא אחת מצאתי את עצמי בתחושה של אבדן דרך,
ללא יכולת הבנה מעשית של תהליכים שלי מול עצמי או שלי מול אחרים.

שלושת המתבגרים שלי בהתנהלות שהיא תוצר חשיבה של כלכלה התנהגותית מובהקת

כלכלה התנהגותית :"היא ענף במחקר הכלכלי בו משולבים היבטים מתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית ותורת המשחקים, בעיקר בהקשרים של קבלת החלטות כלכליות בתנאי אי וודאות. הכלכלה ההתנהגותית מאתגרת הנחות יסוד בכלכלה הקלאסית. התאוריה הכלכלית הקלאסית מניחה כי פרטים משיאים את תועלתם האישית ומקבלים החלטות תוך אופטימיזציה, רציונליות וידע מושלם ומיידי על השוק. המחקר בכלכלה ההתנהגותית, בעיקר באמצעות ניסויים ומחקרים אמפיריים, מצביע על מגבלות, הטיות ובעיות אחרות הכרוכות בקבלת החלטות בפועל, דבר שממנו ניתן להסיק כי ההנחות התאורטיות מן הכלכלה הקלאסית אינן מתקיימות במלואן במציאות".(ויקיפדיה)

תוך כדי לימודי התואר השני שלי בתקשורת,במסלול המחקרי באוניברסיטת חיפה,
למדתי ןאת ספרו של פסיכולוג כלכלי ידוע, דניאל כהנמן, "לחשוב מהר לחשוב לאט", שם נתוודעתי 
להיבטים חדשניים  (היבטים מהתחת?) הנוגעים לבדיקות קולונוסקופיה ותאונות דרכים של חברות מוניות.
העניין הוא ,שבפסיכולוגיה כלכלית, מישהו מפרק לכם את המובן מאליו, את ההתנהגות הכאילו אוטומטית 
אך הלמעשה מוטה באמצעות פסיכולוגיה התנהגותית, משהו שלא ידענו שקיים,
אלא עד שקיבל את מלוא ההערכה הכלכלית הראויה לו.

כלכלה התנהגותית משפיעה על כל ההחלטות הצרכניות שלנו,
החל מצרכנות של המובן מאליו-איזה לחם לאכול? אפוי בבית? קנוי מהסופרמרקט? ממאפיית בוטיק?
דרך צרכנות פנאי וכמובן באמצעות הינדוס מיזם עסקי מכל תחום-
אם את ירקנית-היכן למקם את העגבניות ומה לכתוב על השלט ואם את יזמת סטארטאפ - כיצד לתכנן את הגיוס הבא ?

בעולם שזז כל כך מהר, שההתפתחויות הטכנולוגיות , שוק העבודה, והמרחב הציבורי נעים בקצב מסחרר,
יש צורך אמיתי לנהל את האסטרטגיה העסקית מתוך ידע עמוק ואמיתי שיש לרתום
מתוך עולם האקדמיה החוקר 
אל עולם המעשה היוצר. 

לא פעם אני שומעת הרצאות של פרופסורים וחושבת לעצמי "יא אללה! זה ממש כסף על הרצפה!
למה הם לא עושים עם זה כלום?!"
והתשובה שאני מקבלת היא בחלקה נאיבית ובחלקה נעוצה בהבנה שקשה לעשות הכל,
התשובה שאני מקבלת היא שתפקידם הוא לייצר ידע ולקדם באמצעותו את האנושות.

הבינתחומי לוקח את התובנה הזו צעד אחד קדימה,ושוב, בחכמה רבה,
מנגיש ומגיש את המחקרים האקדמיים האחרונים בתחום של כלכלה התנהגותית לציבור הרחב,
וזה גבירותיי ורבותיי חתיכת צעד, כי להוציא ידע מהאקדמיה אל קהל שיעשה בו שימוש מעשי
זה דבר חדשני בפני עצמו!

תציצו בתכנית, אני בטוחה שזה יעשה לכם תאבון גדול להגיע,
כי כל מי שרוצה לתכנן עסק עתידי,יזמי מכל סוג, או להמשיך לטפח עסק קיים
עם תובנות עדכניות וחדשניות של העולם כפי שהוא כיום-
חייב לבוא!

הכנסים של IDeCision הם כנסים מאוד מושקעים, הן מבחינת התוכן והן מבחינת הכיבוד 😋
וכפי שסיפרתי לכם בעבר, שמחתי להשתתף בסדרת הרצאות בעבר בנושא קוגניציה ואינטואיציה.


גילוי נאות: הנהלת הבינתחומי מסרה לי שני כרטיסי השתתפות בכנס זה


תגובות